10.05. – 08. 06. 2025.


As one of the key factors supporting the development of competences and skills in school students, especially in grades 6-12, as well as in Higher Education students, is the known interdisciplinary and multi-science project-based learning activity. At the Higher Education level it is leading to challenge-based-learning. In the last 20 years we have seen the development from STEM to STEAM and now to STEAME (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics and Entrepreneurship) becoming the subject set that through project-based learning activity, is considered the kinetic energy for producing the creators and innovators of the future. The catalyst in making this a reality are the subject teachers, service teachers and schools and student teachers completing HE programmes leading to school teaching. These people, who we call STEAME teachers or future teachers need to develop related competence and skills.



Др Ђорђе Баралић, Математички институт САНУ Геометријски свет састављен од сламчица На овој радионици упознаћемо Платонова тела и њихове „рођаке“ из четврте диманзије! А затим ћемо их створити, и то из сламчица за сокове! Маша Ђорић, Математички институт САНУ ТАЧКЕ БРОЈИМ, ПОВРШИНЕ СЕ НЕ БОЈИМ!


Андријана Декић, Маријана Бабић, Математички институт САНУ, Игра гумица и штапића Може ли се од правих гумица и штапића добити закривена површ?


Колико ЛЕГО коцкица стаје у један метар?


Да ли знаш да се математика крије и у уметности? Не само у бројевима и формулама, већ и у обрасцима, пропорцијама и бесконачним могућностима обликовања простора. У оквиру Маја месеца математике, и у сусрет Међународном дану музеја, позивамо те да заједно упознамо скривену естетику математике!


Како робот зна којим путем да крене?

Кроз игру на координатној мрежи, мали истраживачи уче шта представљају осе X и Y, како функционишу правоугли троуглови и како да програмирају робота да прати једноставне геометријске путање – забавно, едукативно и интерактивно!


Како израчунати брзину којом се робот креће?


Ова панел-дискусија посвећена је пионирском доприносу жена које су поставиле темеље за будуће генерације у области математике у Србији. Сесија ће започети кратким историјским освртом који ће дати др Марија Шеган-Радоњић, уз истицање кључних тренутака и прекретница у напредовању жена у српској математици.


Можемо ли математику преточити у приче, а уметност објаснити бројевима?
У разговору поводом Маја месеца математике, Анђелка Симић Миливојевић, дипломирани математичар и професорка математике и рачунарства, уводи те у свет у коме апстрактни математички појмови добијају облик кроз визуелизацију и креативност.


Да ли знаш да се иза савршених акорда крију бројеви, пропорције и обрасци? Да ритам може да се изрази математичком формулом?
Придружи нам се на несвакидашњем догађају „Математика на жицама гитаре“, који ће бити одржан 21. маја, у 18 часова, у сали Реч – где ће се звук сусрести са науком, а музика проговорити језиком бројева.